29 Aralık 2011 Perşembe

Yeni Yıl, Noel, Krismıs dedikleri nane...

Öncelikle Hristiyan aleminin noelini tebrik ediyorum.

Sonrasında ise noel kutlayan cahil, özenti, aşağılık kompleksli Müslümanları şiddetle kınayarak yazıma başlıyorum


Yeni yıldan sağlık, mutluluk, aşk, para, kariyer, elbise, çanta, pırtantalı yüzük haa bir de evi temizlemesini, yemek yapmasını falan bekliyoruumm.... Bu ne ya?

Yeni yıl bir canlı mı? İnsan gibi bir şey mi? Eğer ki insan, hayvan tarzı bir canlıysa bu dilediklerinizi gerçekleştirmeye nasıl gücü yetecek? Bu isteklerinizi ancak “Tanrı” diye tanımlanan varlık gerçekleştirebileceğine göre yeni yıl Tanrı mı? Tövbe haşa! İnsanı böyle konuştururyorlar…

Öyleyse eveleyip gevelenmeden açıkça söyleyin:

Madem ki bir Yaratıcı’ya inanıyorsunuz, öyleyse deyin ki:

“Yeni yılda Allah’tan ( veya Tanrı’dan nasıl bir tanrı anlayışınız varsa artık) şunların şunların olmasını niyaz ediyorum."

Yok ben öyle demem diyorsanız, aynen şu konuma düşüyorsunuz benim gözümde:
“ Ben ateistim, tanrı tanımam arkadaş, rastlantılara inanırım, her yeni yılda bir düzine şey isterim ama hala fakir, bekar ve mutsuzum… Ama yine de yeni yıldan para, iş, aş istiyorum, ya tutarsa…”


Yılbaşı teranesi hakkında çook yazarım da gerek görmüyorum...

Bir kaç da hadisle son noktayı koyalım.

Bu hadisler kalbi temiz, dedesi hacı, Yılbaşını kırmızı iç çamaşırı ile karşılayacak Müslüman kardeşlerimize gelsin:

''Bizden başkasına benzeyen bizden değildir.Yahudi ve Hristiyanlara benzemeyin.'' (Tirmizi)

''Bıyıkları kesin, sakalları bırakın, Yahudilere muhalefet edin. (Ali el- Mütteki, Kenzu'l Ummal)

''Müşriklere muhalefet edin,sakalları uzatın, bıyıkları kesin.'' (Buhari) ( Amaç onlara benzememek!)

''Kim bir kavme benzerse o da onlardandır.'' (Ebu Davud)

''Yahudi ve Hristiyanların selam verdiği gibi selam vermeyin.'' (Ramuzu'l-Ehadis)

NOT: Bir de "yeniyıl ruhu" var, ona hiç girmiyorum!

2 yorum:

büşra dedi ki...

ağzınıza sağlık...

nnn dedi ki...

teşekkür ederim. Gerçekleri söylemek lazım...